Nový šestidílný seriál Studna inspirovaný nejmorbidnějším dílem slavné normalizační televizní ságy Třicet případů majora Zemana se v uplynulých týdnech natáčel na Podbrdsku. První květnovou neděli roku 2024 u toho nechyběl ani Třehusk.
„Potřebujeme muziku, která by se stylově hodila do 30. let minulého století, ale ne dechovku. Vy byste se nám líbili...“ Tímto telefonátem Davida Hlaváče, autora hudby k seriálu, vše začalo. Následně se nás »zmocnila« produkce a už to jelo. Poslat nahrávky, nahlásit míry, absolvovat kostýmní zkoušky, nechat se »dobově« ostříhat, být včas na místě, tj. ve vyhlášené halounské hospodě U Zrzavého paviána.
Zatímco v týdnu před natáčením šlapalo vše, jak švýcarské hodinky, na sa-motném »place« bylo všechno jinak. Místo domluvených dvou písniček po nás chtěli čtyři, místo záznamu jsme vše hráli pěkně naživo, místo ve čtyři odpoledne jsme skončili v osm večer...
Ale bylo to zajímavé, ne že ne. Představitel hlavního hrdiny Standy Jelínka (pro pamětníky: v původním seriálu otec Brůna) David Švehlík nás (v souladu se scénářem) uplácel stokorunami, ať pro jeho vyvolenou místo pomalé písničky zahrajeme rychlou, režisérka Tereza Kopáčová nejprve vyžadovala kvapík, pak ale (když se ukázalo, že z přítomných komparsistů umí tancovat jen málokterý) se spokojila se svižnou polkou.A nakonec, když už měli herci i štáb padla, jsme vše nahrávali ještě jednou, »načisto«, bez rušivých okolních zvuků.
Taky jsme se dobře najedli a Jakub Prachař si s námi zahrál na kytaru...